Monday, May 20, 2013

Villa Aidid

    Asalamualaikum pembaca :) ..Kali tok,aku mok cita pasal Villa kat Kuching yg sidak padah sia seram.Orang gela villa ya,Villa Aidid..
    Sapa empunya villa ya n sejarah asal usul nya ku x tauk laaa,tapi yg ku denga,villa ya berisik n ada org kerdil yg jaga.Sidak padah org kerdil ya gaok.Org kerdil ya pn lamak juak tinggal area ya,kdk ad perkampungan sidak nya kat sia..
    Cerita pasal villa ya ng dh lamak dh,tapi taun 2008-2009 camya laa,kawan ku cita pasal tempat ya n aku pun cita kat cousin ku n nya mbak ku g pat ya.Mula-mula ya aku x curious gilak laaa,tapi semenjak taun lepas(2012),aku denga pasal org kerdil ya.So ku polah research kumpun pasal tempat ya,sampe betanyak ngn cikgu ndah.
    Asal usul n sapa owner villa ya sikda yang tauk,tapi mbiak banyak cerita villa ya dijaga oleh orang kerdil n orang kerdil ya gaok.Selain ya ada juak yang padah villa berantu,macam2 ditemu sidak,pocong,pontianak termasuklah orang kerdil ya..Orang padah orang kerdil ya tinggal kat kawasan ya juak,sidaknya terpinggir dari masyarakat setempat,macam sidaknya pun meminggir dirik bah,tapi x tauk lah mena kah sik cerita ya..
    Kelaka punya kelaka,aku ngan kwn2 ku plan mok pegi tempat ya,mok diat seram ne tempat ya tek.Dari kpg aku ke tempat ya x lh jaoh ne pejalanan then mekrang pun sampe.Maseh ku ingat,time ya ari Khamis n mekrang pegi dalam kol 4.00 cmya,selepas Asar.
    Sampe disia,aku just dapat diat sebuah villa usang x bpenghuni,beconteng n mcm2 lh benda diconteng kat sia.Mun dari lua,ng x nampak lh villa ya,sebab ny b'pagar n pokok2 yg nutup kawasannya,so tepaksa nait ke atas.Serta atg sia,aku x takut nak lain,aku takut cmne mun tiba2 polis atg ke sia,haha,ujong polis salah paham lak,ingat mekrang mok molah benda pelek kat sia,so mekrang decide mok begamba sekejap tempat ya kakya balit.
   Sedang mekrang shok2 merati tempat ya,tiba2 ada sigek lembaga kelua,bebaju puteh,tekejut gila babi mekrang diat yang sorang manusia yang kemungkinan tua setaun duak taun jk dari mekrang,aku ingat tek org kerdil kh,antu kah pa..haha..Nama nya aku  ingat lh,tapi nya padah ngn mekrang yang nya tunggu kawannya ambik nya kat sia.Tapi mekrang rasa sik lah,sebab nya kedak org takut jk,memang nya kenak kepong polis laaa..
    Memandangkan tempat ya panas kak betemu ngan 'lembaga' ya tek,mekrang pun kelua dari sia n balit.Balit dari sia,ncerik jam gik awal,mekrang singgah sekejap kat Pustaka Negeri Sarawak,haha,raon2 cuci mata diat empuan,haha.Puas bejalan,mekrang pun balit.
   Serta atg rumah,jam pun ahe,berebut beradak mekrang semua mandik bekemas pa ndah.Sebenanya malam ya ada solat hajat k sidak spm kat sekolah,ya lh,taun ya aku bakal menduduki ujian besar,SPM..
    Sengan tok jak aku menaep,ada cerita,aku post agik,tok ada sigek duak gamba mekrang time pegi Villa Aidid ya.. :)

14 comments:

  1. Villa aidid ya kat sini?? Jum buat pencarian entiti sia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat jalan Gersik pok,entiti nang tauk ada sia,sebab ya tempat tertinggal baa,kosong..tapi ''sidak'' ya maok kah sik ngeso dirik ngan kita..gikpun tempat ya pake sidak molah benda pelek pok..

      Delete
  2. Cne tmpt tok sbnar nya.
    Tolong bg pencerahan lok

    ReplyDelete
  3. area cne tempat tok? brk la explaination detail.

    ReplyDelete
  4. i didnt know that wujud villa berantu d kuch. hopefully someone can explain tmpt tok scr details. rsnya rami xtauk kewujudan tmpt tok

    ReplyDelete
  5. Kelak aku akn suruh kwn aku cerita pengalaman nya tiga sekawan yg ngembak ati kerin nya masuk ke dlm villa ya pada khamis mlm jumaat pada pukul 1 pagi. Seorg sahabat wanita yg x berani masuk,nggu jak dlm keta ngga kwn2 nya nait keats ya, tkejut beruk nya ngga ada tgn2 melambey lambey ke arah tiga sekawan ya dri belah tgkt ats...aku dgr cita kwn ku ya pun dh ngeremang bulu roma..kelak ku soh kwn ku ya bercerita dlm tok mcm ney pengalaman yg menakutkan dialami cdak ya..

    Ok cau....

    ReplyDelete
  6. Kelak aku akn suruh kwn aku cerita pengalaman nya tiga sekawan yg ngembak ati kerin nya masuk ke dlm villa ya pada khamis mlm jumaat pada pukul 1 pagi. Seorg sahabat wanita yg x berani masuk,nggu jak dlm keta ngga kwn2 nya nait keats ya, tkejut beruk nya ngga ada tgn2 melambey lambey ke arah tiga sekawan ya dri belah tgkt ats...aku dgr cita kwn ku ya pun dh ngeremang bulu roma..kelak ku soh kwn ku ya bercerita dlm tok mcm ney pengalaman yg menakutkan dialami cdak ya..

    Ok cau....

    ReplyDelete
  7. macam ney kita mok tauk alamat penuh villa aidid ya ooo? sbb kmk nak molah research pasal villa ya...harap sapa tauk tolong kmk lok...

    ReplyDelete
  8. Kmk ng xtauk ada wujudnya villa tinggal yg brantu di kuching tok,serius teruja mok pgi. Berik alamat penuh spa2 yg tauk ya.

    ReplyDelete
  9. Kmk ng xtauk ada wujudnya villa tinggal yg brantu di kuching tok,serius teruja mok pgi. Berik alamat penuh spa2 yg tauk ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEKAT AREA ROUNDABOUT SIOL KANDIS

      Delete
    2. Villa Aidid
      Unnamed Road, Petra Jaya, 93050 Kuching, Sarawak
      https://maps.app.goo.gl/auvFemrxZKHqWQvy9

      Delete