Monday, May 20, 2013

Mula mula masok PLKN (Kem Puncak Permai)

Assalamualaikum..sedikit sebanyak ku mok share sikit ngn takrang pengalaman aku pasal PLKN(Program Latihan Khidmat Negara)..haha,ada juak sidak yg ngubah nya jadi Penat La Korang Nanti..hahaha..kepak ya ng kepak,tapi 17 taun h ku idup,ya lh pengalaman yg ku rasa awesome gilak2 ku rasa kinek..
    Ok,mula2 nya aku dapat berita dari sidak yang dh dpt cek plkn pakei hp jk,so ku coba send txt n dukacita nya aku dterimak,ng frust gilak2 ku time ya(2012),benda petama yg aku pike,BOTAK..arrrrrrrr,time ya rambut ku ng dh ala2 kpop dh,skali udah dapat berita masok PLKN..aku cek ya tek pn sebelum aku SPM..
    Selepas SPM,aku cek agk penempatan ku,aku pelatih kump 1 siri 10 tahun 2013 kat Kem Puncak Permai,Tondong,Bau,Sarawak..pasya aku sia sinek ku carik kt fb n twitter,tanyak sapa2 yg kenak kat sia..las2 ku temu sorang jak,Liyana Khufadli@Gigg..dahla mpuan,xda rg lain gk yg ku kenal..
    Esok lusak nak berangkat,aku pun meli barang k angkut ke sinun.Salah satunya baldi,tuala,berus gigi,sabun,syampoo,hangar n pa2 yg patut lah.Aku pun stat guntin pendek,errrrrrr,menyedihkan jk..
    Dari kpg,aku pegi ke pekrangan Dewan Suarah,cek nama sia n masok bas..hmmmm,sedeh juak laaa,time ya cousin ku ekot juak Nurul Farawahida..dari Kuching ke Bau,ada la dalam 40 menet camya laaa..dah datang kat KPP,aku bepisah ngn mak bapak ku,ku pelok nya duak,ng sedeh laa,aku rasa mok ekot nya duak balit,p apa kan daya nak...hmmmmm,time ya aku nang blur gilak2,sorang  pun aku x kenal time ya,so,pande2 lh aku ngemba dirik..
    Semua pelatih dah datang,and mekrang pun dbagik oleh cikgu,before ya mekrang d'ambik sukat berat n tinggi,abis ya,mekrang disuroh bekumpol,bagik kompeni..maseh ku ingat,cikgu nunggah aku wakil ambik kertas dalam balang,aku pun pilih n aku ambik note betulis Delta,aku mula2 x tauk apa Delta ya,pasya dh diberik taklimat,baruk ku tauk..pasya gik,mekrang d'asin2 ngekot kaum dalam satu barisan..aku ingat bebaris k apa,padu k bagik tempat tido..katel aku sebelah biak cina nama Pan Kai Mun ngn Akmal Amirul..aku tido lam dom L8..so secara rasmi lah aku begelar Wira Delta..
    So tok jak lok ku pat share,mata dah ngantok,mok tido lok,hahaha..kelak cita gik..daaaaa.. :)

No comments:

Post a Comment