Saturday, January 11, 2014

Hotour Night of a Million Culture Dinner (UiTM Kota Samarahan) 2014

    Asalamualaikum n salam sejahtera,kali tok aku nak share sikit cerita pasal dinner for student HM111 pada 10 Januari 2014 kat Hotel Penview Inn.Ermmm,mula2 ya aku xmok pegi,sigek nya pasal duit,n sigek gik mesti aku akan rasa semun kat sia kelak,biasalah,aku student part 1,so rasa x best ya mesti akan ada kelak.
    Tapi!!,3 hari sebelum malam dinner ya,classmate aku txt,nya pdh ada org volunteer mok baya,bahh,aku ingat guro2 jk,paduhal tek namena,org misteri ya xmok suroh padah sapa nya,ketua kelas a.k.a kak Wawa pun xmok pdh sapa og baya ya,so aku curios lah.Alhamdulillah juak lah,rezeki jangan ditolak,musuh jangan dicari,inshaAllah,Allah akan balas jasa baik org ya,Aminnn :) ..Aku dah mula pike baju apa yang aku maok pake kelak,oleh kerana aku minat ngan watak Laksamana Sunan dalam novel Trilogi Bagaikan Puteri,so aku deside mok berbusana ala2 pahlawan Melayu.Then aku mintak tolong kawan sekampung aku,Ijot pinjam nya pun mafla merah ngan kain k polah tanjak@tengkolok n capal,Alhamdulillah nya mok pinjamkan,then keris aku pinjam dari bapak Pizi.Haha.Baju Melayu,ihsan dari Afdhol@Adul.Haha.Semua barang pinjam,kain batik pun pinjam dari mak,hahaha..
    10 Januari 2014,jam 5 petang,mek duak Adull balit dari asrama kerumah terus bkemas,haha.Aku serta atang rumah terus stat motosikal n agak Ijot mintak tolong polah tanjak n pinjam barang phiasan serta ambik keris dari bapak Pizi.Berebut lah petang ya bekemas apa ndah.Then aku agak Adul dlm kol 7 lebih lah.Sidak Hotour dari Kampus 2 dah sampe kat Penview Inn dah,mek duak Adul gik kat Demak,haha.Ya keja berebut.haha.Dalam kereta Citra ada Pak Arab n Orang Melayu kurun ke 15,haha,memang pelik orang lua nangga,haha.Nasib juak lah x jaoh dari rumah Adul(Demak Laut) ke Penview Inn ya,paling2 10 minit jk,tapi yang ngambik masa lamak ya,carik parking kereta.Whatthefish!!,10 kali pusin(arum bulak) x juak jumpa2..haha..
    So,dah dapat tempat parking,kmk duak Adul pun masuk lah kedalam dewan majlis.Waisehhh,nang superb lah majlis malam ya,bertemakan Night of a Million Culture,macam2 busana yang sidak pake,ada yang jadi cowboy,pake sari,pake baju etnik rakyat Sarawak,baju Melayu,Baju Cina and pakaian Arab.Yang ompuan cantik2 belaka,yang laki pun hensem2 belaka pada malam ya,tapi nang tiap2 ari pun sidak ya cantik n hensem,huhu :D ..Acara pun start,ada student yang nyanyi lagu Mandarin,kacak soranya,aku x paham apa dipadah nya dalam lagu ya tapi feel juak ku nenga,haha.Then ada poco2,Sir Yaziz pun join juak,Sir nang best.Haha.pasya ada permainan,x paham juak ku permainan ya,sebab jauh,x nampak gilak.Then ada senior part 5 nyanyi agu Anuar Zain,kacak sora nya walaupun xda muzik.Kakya ada Senior yang ber'B-Boy atas pentas,gilaaaaa steady,nya pun belipat nang perfect,perghhhh.Kakya persembahan dari senior part 4,main instrument sape mix alat muzik moden,yang main sape ya Rodhi,gilerrrrr kacak bunyi sape dmainnya.Haaaaa,ada juak yang nyanyi lagu bahasa Orang Ulu mun x silap aku,bserta penari2,bahh,feel walaupun x paham ngan bahasa sidak.Lupak nak madah,haha,of course lh ada makan2 nak,haha.
    Ada pa juak malam ya ohh?,aaaa,ada main nombo betuah juak,haha,aku x bertuah x dapat hadiah,TAPI,aku bertuah sebab x sangka2 dapat title KING of the Night,huahaha.Tambahan gik yang jadi Queen of the Night ya kakak senior dari part 3,cantik gilerrrr nya,haha.Rasa x cayak bah,macam ya lah,bok kalak2 aku dapat 'anugerah' ya,haha.Mun x tegal orang misteri ya,alu x lah aku merasa bdiri atas pentas make crown.huhu.Haha,niat dihati nak jadi Menteri,tapi jadi King,haha,jadi lah King utk 1 malam jk,haha.Alhamdulillah :)
    Selepas ya,masa utk sesi fotografi,best lah sidak Hotour ramah,sayang bah aku x sempat ambik gamba k hp aku,ni nak beselok ngan kocek gik,arap ngan camera Adul jk,haha,nsib juak ada..huhu..Dari sia lah aku coba merapat dirik ngan student Hotour,best sebenanya sidak ya ^^,
    Sila lah,layan2 gamba kat dibah tok,gamba ihsan dari camera Adul n other device.haha..

oke,kat dibah tok gamba Fidah(classmate ku ngan abangnya,part 4)


Yang pake baju merah ya Mohd Hapizan@Aepy@AKU!!,sebelah aku Samat,then Wawa,Glary n Simon
sama part one :)


 Tok gamba student HM1111B ngan senior ^^


Beautiful MC @ kakak senior with me : D


Persembahan dari student part 4


Student part 3 if I'm not mistaken,hehe


Haaaa,tok Kak Wawa n Samat,my classmate ;)


Asalamualaikum,Apa khabar?,Ahlan wasahlan ya maulana.Hahaha,it's me and bestie,Adul.


Desmond,KING(lah sangat) and Simon ^^


My classmate (AYU) and me :)


Samat ngan Warren,kiuttt eh Warren,haha..classmate

WE


Table of student HM1111B(tapi ada yang xda lam gamba)


Hang Lekiu,Hang Tuah and Hang Kasturi(Marcus)


Arabian(Adul) with Western(Tino,senior part 3)


Arabian with Malay..haha :D


My beautiful classmate ^^


Table of HM part one


Adul n Kak Wawa


Jyeahhhhhhh,King and Queen of the night..Senior part 3 (Gene),cantik nak nya?,haha..Proud to be her 'King' for that night :D



Pengaruh Novel Laksamana Sunan by Ramlee Awang Mursyid..haha


Melayu ada,Cina ada,Iban ada,Arab pun ada :D


Dudu and Adul..

No comments:

Post a Comment