Wednesday, October 23, 2013

Magis karya Ramlee Awang Mursyid

    Assalamualaikum pembaca(jawab!!)..post ku aria aku cerita pasal novel Bagaikan Puteri pasya misiku nak carik Cinta Sang Puteri,novel ya ku dapat carik,masalahnya cinta jak aku x jumpa(haha,just kidding)..Actually aku dah abis baca Cinta Sang Ratu kinek..
    C.S.R cerita pasal Sunan bertemu dengan Sang Ratu Sulaman atau Ratna(bininya).Kali tok pengembaraan Sunan dengan watak sampingan baru,nganti Djailuh yang telah mati,sapa nama nya tek ohhh,lupak dah,haha,kelak kitak orang pun baca.Musuh kali tok adalah Maharani,mak angkat kepada Ratna,pemerintah Pulau Utara..Kali tok,watak Dani terserlah sikit sebab nya terperangkap dalam dunia Laksamana Sunan tapi jadi watak jahat tapi at last nya dapat kembali ke alam nyampun juak,mok tauk camne,baca lah dirikpun..
    Pasal Haryani,nya kembali pulih dari koma,tapi x dapat terimak cinta Dani tapi nya carik Dani sampe ke Acheh sebab nya dapat tauk yang Dani terselamat dari bencana alam Tsunami kat sia.Dalam perjalanan nya carik Dani,macam2 dugaan ditempuhnya,salah satunya nya diculik oleh bangsa Manggala(watak jahat baru)..
    Bahhhh!!!,layap aku,sebenanya bukan Cinta Sang Ratu yang aku mok cerita sebenanya tek,aku mok cerita pasal novel terbaru karya R.A.M,Magis.boleh diat cover nya kat dibah..
   
 Haaaaa,kacak x cover nya,kacak nak..haha..Dalam novel tok,R.A.M menggabungkan 5 watak penting dalam novel nya,sidak nya ialah,Laksamana Sunan,Tombiruo,Ryu-Watanabe,Mikhail ngan Carlos..Aku baruk jak beli novel tok ari marek,22.10.2013,retinya baruk suku novel tok dibaca ku.Mukadimah nya bes,novel tok kira macam sambungan novel Sunan Musafir,Tombiruo Terakhir,Hatiku di Harajuku,Mikhail ngan Mandatori jak,tapi sidak 5 ya mengalami fenomena aneh,sidaknya terperangkap dalam dimensi lain,pasya bentuk fizikal sidak nya pun berubah sikit..
    Haaaaaaaa,sigek gik berita gembira buat peminat2 R.A.M,nya akan karya sebuah novel yang bertajuk Sunan,kisah seorang pemuda Kampung Punggor yang ngembak dirik ke Tanah Rencong sebab difitnah oleh orang kampung yang SUCK ati ngannya,kisah perjalanan hidupnya sebelum bergelar Laksamana Sunan..wahhhh,aku salute abis lah ngan otak Ramlee Awang Mursyid,boleh2 nya terpikir nak polah prequel Bagaikan Puteri,kemain agik dekat nak sedekad Bagaikan Puteri berlalu,tang tiba2 jak R.A.M mok polah prequel nya,hahaha..Anugerah Allah..Haaaa,sigek gik,rumor pasal Tombiruo bakal dilayar perakkan,ya mena kah nisik aku pun sik tauk lah..oke,ya jak lah..Asalamualaikum..daaaaaa~~~ :)

No comments:

Post a Comment