Friday, September 6, 2013

Novel Aku Bercerita

    Asalamualaikum para sahabat.. :) ..oke,kali tok aku mok cita pasal sebuah novel first time mak aku beli ngan aku and first time juak lah aku memiliki novel ku mpun,lamak tok tek minjam jk ngn sahabat bernama Siti Hafizi,haha..
    Oke,novel yang aku maksudkan ya adalah 'Aku Bercerita' karya Ramlee Awang Mursyid.Noel tok best sebab dalamnya ada 5 buah cerita pendek,iaitu,Bunian,Culik,Cinta Matiku,Kancil n Cut.Selain ya,RAM make watak 'Aku' sebagai pencerita dalam novel tok..
    Mula2 ya aku pun bingong baca novel tok,I'm wondering who is 'Aku' but in the same time aku ingat 'Aku' ya RAM,tapi sangkaan ku salah,'Aku' ya sebenanya...apa ohhh,x pande ku nak jelaskan,,haha..Camne2 pun aku tabik dengan RAM sebab 5 buah cerita pendek tok disimpulkan dengan watak 'Aku' yang bercerita ya..aku rasa baca novel tok macam ku baca 5 buah novel jk,hahaha..
    Dalam banyak2 cerita pendek ya lah,aku paing berminat dengan cerita 'Bunian' ngan 'Cinta Matiku',sebab nya pasal cinta juak pasya cerita nya macam nyuroh kita curious jk mok tauk..macammmm,aku anggap benda ya,tapi sebenanya bukan,,hahaha,pat paham x maksud ku?,haha...mun mok paham mena,baca kan novel tok..hahaha..

   

No comments:

Post a Comment